Nu ska vi se hur det här går...

...i två bemärkelser.

Jag ligger helt utslagen som en strandad säl på min säng i detta nu och växlar mellan sömn och verklighet; känns hur konstigt som helst. Det har varit två nätter med sammanlagt 3 timmars sömn på mycket kort tid den här veckan, så nu ska vi se hur det går att skriva detta blogginlägg. Trogna läsare (jag skrattar nästan..!) får ursäkta min fysiska condition (kommer inte på det svenska ordet just nu).
Vi ska också se hur det går med min praktikperiod (en månad), som går av stapeln imorgon förmiddag...

Äntligen är det dags att ta de första, riktiga stegen in i hotellvärlden. Inget illa om kursen i sig, men det är praktiseringen jag har väntat på så länge. Detta har jag nämnt ett antal gånger innan, men det vet ni ju.

Hur som helst; låt oss hoppa bak i tiden. Det var i torsdags vi firade en kompis, då hans födelsedag var på onsdagen. Jag, han och två andra studenter tog tillfället i akt att besöka en av Brightons strippklubbar (ursäktar, men så var det); vi har gått förbi en och samma klubb otaliga gånger, men nu passade vi alltså på. Vi är i 20-årsåldern alla fyra, på ett jäkla bohemiskt äventyr i Brighton och det var födelsedagsfirande - kom igen - strippklubben var givet!
Som någon av er kanske har räknat ut, så var detta en av nätterna jag knappt sov någonting.

Förstå mig inte fel - jag klagar absolut inte på sömnbristen. Det är bara en del av studentlivet att leva oregelbundet. Underbart.

(Uppdateras med bilder imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0