Lärarna är med studenterna på fritiden

Jag nämnde i förra inlägget att lärarna på EF i Brighton är mycket goda (inte exakta ordvalet där, men ni förstår vad jag menar) och det bevisades med råge i fredags.

Jag, en polare från klassen och vår lärare gick och spelade biljard på Regency Pool Club i Brighton efter att han, läraren, faktiskt frågat oss om vi hade lust att göra detta. Självklart ville vi det, men det tog ett tag innan vi faktiskt gjorde slag i saken. Löjligt nog planerades detta för cirka en månad sedan.

Vi spelade biljard i vilket fall som helst och läraren bjöd på dryck, vilket på en fredag eftermiddag naturligtvis är uppskattat.

När vi (eller rättare sagt jag) är inne på det här spåret, så kan det nämnas att en annan lärare på skolan är stort Arsenal-fan. Detta gillar jag starkt! När vi springer på varandra (ibland bokstavligen*!) i skolan så finns det ingenting annat än att stanna upp och diskutera lite Arsenal och annan fotboll.
I fredags innan den där intressanta föreläsningen (inte sarkastisk...) jag nämnde för ett par inlägg sedan, så stötte vi på varandra och han frågade om vi kunde dra ihop ett gäng och gå på puben och kolla på Barcelona - Arsenal i Champions League (returmötet alltså). Det är en självklarhet för mig! Kör på!

En tredje lärare på skolan är alltid med oss när det vankas partaj och ibland är det fler som hakar på och är med oss studenter ute på dåligheter. Fantastiskt roligt!

Det är hur gött som helst att lärarna är sådana - det skapar en bra och nyttig relation mellan lärare och elever på skolan och detta gör EF Brighton till ett gött ställe att vara på, helt enkelt!

(Uppdaterar de tre senaste inläggen med bilder under förhoppningsvis morgondagen)

Om min absurda trötthet påverkade de tre senaste inläggen i bloggen återstår att se. Just nu är det alldeles för få hjärnceller som är i bruk. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0