Föreläsningar kan faktiskt vara intressanta!

Sedärja! Nu kom jag på ordet som jag ville ha i förra inlägget: Condition skrev jag ju och kom inte på det svenska ordet, men "tillstånd" är det jag letade efter. Jag antar och hoppas att det är ett tecken på att man lär sig något i alla fall! (Wink, wink)

Föreläsningar, ja. Utan att veta, så kan jag verkligen tänka mig att ungdomar och annat löst folk associerar föreläsningar med tråkiga och onödiga. Nej, så är det inte, kan jag intyga! Man har i skolan på EF föreläsningar man måste närvara på och visst, jag erkänner, ibland är de mindre bra milt sagt, men den jag var på i fredags handlade om Englands kungar och drottningar genom åren. Personligen är jag inte överdrivet exalterad över ett sådant ämne, men när väl läraren kom igång ordentligt blev det underhållande och intressant fakta man fick reda på. Många, inte varje, lärare gör "tråkiga" ämnen intressanta och underhållande (brist på ordval märkte jag där - fantastiskt!).

Vad jag egentligen vill ha sagt är väl...ja, lärarna på EF här i Brighton är roliga, bra och man kan slappna av lite på lektionerna. Nu kanske inte det lät så bra, men lärarna på EF här har en förmåga att göra atmosfären i klassrummet human och helt enkelt härlig - till skillnad från vissa lärare jag hade i gymnasiet i Sverige...
Kan faktiskt inte tänka mig att lärarna på andra EF-destinationer är lika bra. Hoppas inte studenter i Australien, USA eller var de nu är någonstans på jordklotet tar illa upp. Brighton är goast.

Nåja. Föreläsningar kan visst vara roliga och lärarna är briljanta och så är det med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0