Sysslorna på hotellet

The Royal Albion Hotel i Brighton är min tillfälliga arbetsplats - härlig personal, schyssta lokaler och det mesta som bör finnas i ett hotell. Det finns självfallet en hel del skavanker; vissa tänker man som gäst inte på och andra får man kanske inte ens veta. Men, ja, strunt samma.

Under min praktikperiod (29 mars - 23 april) har jag nu, som kan ses, endast 2 dagar kvar. Under mina fyra veckor, vilket kan ses som en kort period, har jag hunnit med att få hinkvis med erfarenhet, varit med om helt uppåt väggarna konstiga gäster och utvecklat min engelska än mer (så måste det ju vara i alla fall).
Servitör i restaurangen, bartender, receptionist och porter har jag varit/är. Det roligaste har ju helt klart varit att stå i baren, vilket jag gjorde under två veckor, men även porter som jag för tillfället agerar passar helt utmärkt.
Jag fick träningsvärk i kindbenen under tiden som receptionist och i restaurangen var det alldeles för ensidigt, tycker jag personligen.
Som bartender får man alltid olika beställningar, träffar massvis med intressanta människor och diskuterar allt vad de nu känner för att diskutera och jag kände mig på något sätt "hemma" bakom baren.
Som porter får man göra lite av allt möjligt i hela hotellet - det är mycket att göra och ena situationen är olik den andra. Har jag inte någonting att göra blir jag uttråkad och är det för ensidigt är det helt enkelt inte okej. Hellre lite stressad och på alerten än att gäspa sig till andra dimensioner och inte ha någon energi alls.

Under morgondagen (torsdag) och även på fredagen kommer jag att vara porter. Jag får ju givetvis en del hjälp och blir visad vad jag ska göra och hela den biten. Det "porterteamet" jag är med innehåller ett jäkla radarpar - en asiat som hela tiden lägger briljanta kommentarer och en sydafrikan som är otroligt barnslig (ja, och mig som grädden på moset) - det är helt perfekt!

Bilderna nedan kan man inte riktigt associera till texten, men man kan ju inte få allt... Eller?


Observerade detta fordon i Seven Dials, Brighton.


Det anordnades en "japansk afton" med japanskt
krubb, franska marshmallow-björnar och tjeckisk öl.
De orange-gula grejor bredvid ölflaskan hade man i
lungorna efter ett tag - sjukt gött ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0