Reser till Portsmouth tydligen...

Första lördagen i maj är vi ett gäng som ska åka västerut och till Portsmouth gick jag just med på. En resa jag har velat göra länge - även innan min EF-resa. Spinnaker Tower, shopping (speciellt för mig som är såååååååå intresserad av detta..) och förhoppningsvis fotbollsarenan Fratton Park. Kul att hinna se den som en Premier League-arena; det lär ju inte vara så när nästa Premier League-säsong sparkas igång i augusti. Men, ja, det ska bli kul!

Ordet "kul" får mig att tänka på kulor och således pengar. Detta tillsammans får mig att tänka på flera frågor man fått av nya studenter här: "Varför är du här och inte i London?"
För det första kan jag inte studera Hotell och Turism med EF där och för det andra är det dyrare. Jag gillar Brighton minst lika mycket som London, då det är mindre, billigare och precis vid kusten. Sedan har ju även det sina nackdelar och en av dem är att när det blåser, då blåser det tamejtusan nästintill orkanvindar här. Åker man buss under dessa vädertillstånd, känner man att den gungar lite och rutorna dallrar. Just det med bussarna är dock underhållande, om du frågar mig.

Nåväl; nu när man har varit i London oerhört många gånger, så uppskattar man (åtminstone jag) mindre städer som Brighton, Portsmouth, Plymouth och liknande. London är självklart helt fantastiskt med alla sina attraktioner, musikaler, fotbollsarenor, pubar, shopping och allt vad det är, men har man upplevt det så många gånger, så vill jag absolut råda er att besöka lite mindre, bohemiska engelska städer. Mycket briljant.

Kommentarer
Postat av: Angelina in London

Hey, hittade din blogg av en slump. så du pluggar i brighton, intressant. jag håller på med min ansökan till university of brighton as we speak :) och du har helt rätt i det du skriver; att man uppskattar mindre städer när man varit i london mycket. jag älskar också london, men det har en tendens att bli för stor ibland. brighton är underbart! hur länge ska du vara där?

2010-05-27 @ 23:37:34
URL: http://bbittersweet.blogg.se/
Postat av: Robin (Brighton)

Hej!



Ursäktar för att jag inte har svarat förrän nu.



I vilket fall som helst: Jag åkte hem den 29 maj i år. Var där från 16 september. Fasen, jag vill ju åka tillbaka...

2010-07-17 @ 18:47:17
URL: http://robininbrighton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0