Peacehaven - Brighton = drygt 2 timmar...

Bussarna var i söndags inställda på grund av Brighton Marathon, men då det var ett sjuhelsikes bra väder (varmt var det också, dra på trissor), var jag helt enkelt tvungen att lösa någonting under dagen. Har inte den blekaste aning om vad som flög i mig, men jag fick för mig att bohemiskt traska från Peacehaven till Brighton (knappt 6.5 miles = drygt 1 mil tydligen). Nu när det ändå var Brighton Marathon och allting, så kanske det kunde bli intressant - och visst tusan blev det så! På vägen hinner man med att träffa svettiga hundar, gamla trevliga tanter, men framförallt Svampbob Fyrkant. Utöver dessa många intressanta individer tävlandes i Brighton Marathon som prickarna över O:et.

Nog tjötat; dags att leverera några goa bilder från...ja, utanför Brighton.


Inte för att dumförklara någon, men
framför dig har du Rottingdean. Bilden
tagen i Saltdean, om man ska vara petig.


Uppenbarligen i Brighton - nästan...


Strax innan Rottingdean, om jag minns
rätt.


Brightons svar på Vita Huset i
Washington D.C... Fråga inte...

Bilderna ovan kanske inte säger jättemycket, men jag kan av egna erfarenheter bekräfta för tvivlare att vägen från Peacehaven till Brighton under sommartid är fantastiskt fin. Måste utnyttjas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0