Miami? Brisbane? Brighton!

Vi hade partaj här hemma i Peacehaven igår och jag "fastnade" i ett samtal med en snubbe om varför jag valde Brighton före Miami och Brisbane. Ofta samma frågor man får osv., men strunt samma; jag berättade att jag valde Brighton pga. fotbollen, den engelska accenten (kommer inte på det andra svenska ordet för det...får panik!) och att det är rätt nära hem till Sverige, vilket kan vara ganska gött ändå. Utöver detta ser jag Brighton som en "outsider", då jag tror att de flesta hellre skulle åka till Brisbane eller Miami. Nu när mitt hotell & turism-program börjar närma sig slutet (redan!), så kan jag definitivt slå fast att jag inte ångrar mitt val ett dugg! Sommaren börjar komma hit redan nu, så bara vädret får en att må hur bra som helst.

Nytagna, lockande bilder i Brighton:


Royal Pavilion



Brighton Pier


St. James' Street, Kemp Town, Brighton. Alla pubar och mer därtill på denna gata
är homosexuella - lite annorlunda.


Personligen tycker jag att man måste vara här och uppleva hela klabbet själv och inte bara gå efter bilder, videoklipp och allt vad det nu kan vara. Kan lova en sak: Åker man hit, vill man inte åka tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Trees

åhåhå, vill dit så bad!:)

2010-10-22 @ 23:10:27
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0