Det blir inte riktigt som man tror ibland...

För det första vill jag ursäkta för att jag inte har laddat upp några bilder till de förra inläggen, men jag har haft problem med min kamera och kommer att ladda upp färska bilder så fort det är möjligt.

För det andra, så blir saker och ting ibland inte riktigt som man tänkt sig och det har jag precis fått erfara. För ett litet tag sedan nämnde jag att det skulle komma hit en snubbe från Thailand, men han ställde in sin resa eller vad det nu var - oviktigt. Istället kom det nu en tredje(!!!!!!!) belgare, som stannar här i knappt en vecka. Det är väl lika bra i och för sig... Hur som helst; efter honom ska det komma hit en iranier och det kan bli mycket intressant. Men man vet ju aldrig hur det blir - lite "should I stay or should I go" på vissa gubbar verkar det som. Det blir som det blir.

Nu kan jag inte riktigt skriva så mycket om skolan, då jag inte är där, utan är mitt uppe i att praktisera på hotell här i Brighton. Detta är en mycket positiv i aspekt i kursen anser jag. Min första vecka är nu avvarad och det har varit lärorikt. Nu har jag bara varit i restaurangen under de första dagarna, men kommer nästa vecka att få stå i baren och efter detta prova på reception och dylikt. Alla har inte den fördelen(?) att få vara på flera "avdelningar" på sin praktikplats, men det har jag och personligen ser jag bara det som fördelaktigt för mig (undrar hur många gånger jag skriver orden "mig" och "jag" per inlägg...dåligt av mig).

Sedan kan man ju milt sagt säga att den här söndagen har varit minst sagt lugn och stillsam - dock med ett par, tre kanske fyra incidenter här i huset - orsakade av mig själv. Detta är dock en annan historia, men jag kan ju säga att det var tur att jag var hemma ensam!

Det var lite om denna söndag och annat krafs. Återkommer om några minuter!

Kommentarer
Postat av: maja

som att elda upp ett kök eller två... <3

2010-04-08 @ 17:20:00
URL: http://inbrighton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0